fredag 13 juli 2012

Bokslukarsommar!



Sommaren är den enda årstid som inbjuder till bokläsning för min del. Under resten av året somnar jag direkt huvudet landar på kudden och det tar minst ett halvår att ta sig genom en bok. Nu har jag fått tillfället att som buzzador prova på Storytel i en månad. Jag har hunnit lyssna på halva "Du gala, du fria" av Liza Marklund, hade läst halva själv. Inte hennes bästa bok men klart värt att läsa/lyssna på i alla fall om man läst de andra böckerna.

Just nu lyssnar jag på "I studens hetta" av Viveca Sten och har 2 timmars lyssnande kvar. Kommer nog inte att ge mig i kast med fler av hennes böcker då denna i alla fall är lite för lite spännande för min smak.

Själva lyssnandet då: man hinner med galet mycket medan man lyssnar på böcker. Jag har målat en bokhylla, målat en skänk, klippt gräset, gått promenader och städat huset. Det tar ett tag innan man vänjer sig kan jag tycka. Det är rätt irriterande när andra personer i familjen börjar prata så man inte hör boken, om man själv läser kan man ju lyfta på huvudet och slipper spola tillbaka. Jag tycker personligen att man får större inlevelse om man läser boken själv, men ljudboken är ett klart godkänt substitut och jag räknar med att hinna med två böcker till innan månaden är slut!

Ps: hör av er om ni vill lyssna på en bok, jag får dela ut 5 böcker varje vecka!

Bilderna har jag lånat här.

Inga kommentarer: