tisdag 8 december 2009

Jul i vårt hus.




Tja...det gick ju fort att fota julpyntet i detta hus. Har insett att vi måste handla nytt julpynt för det som finns i lådorna är Uffes årstomtar (ni vet, porslinstomtar med årtal på) och de ger mig kalla kårar. Loppis nästa för dessa kan jag lova. I år blir det lite spartanskt med tanke på vår lilla klåfingerapa som gärna är och rycker och sliter i allt. Kommer att bli väldigt spännande att se om julgranen får vara ifred, väldigt tveksamt!

Årets adventstake fick bli en liten improvisation. Hade tänkt köpa blockljus som förra året, men har inte kommit mig för det. Istället så ställde jag mina ljuspunkter på en bricka, blev rätt bra. Köpte ljusstakarna på ICA Obbola för halva priset i våras, sånt gillar vi.

De röda Mairogardinerna har fått komma upp, men de svarta ligger osydda i tygskåpet. Måste ta itu med det någon dag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Mycket fina gardiner. :-)