söndag 25 mars 2012

I did it!



Jag lyckades ro iland mitt matlagningsprojekt igår. 3 rätter 12 vuxna, 5 barn. Alla blev mätta och belåtna. Jag blev riktigt nöjd med varmrätten som bestod av älgkalvfilé, vaniljkokta rödbetor, pomme duchess med kantareller och smöstekt sparris. Gött gött! Efterrätten blev en piña colada pannacotta. Rekomenderas skarpt. Men det som avgör hur kvällen blir är ju såklart gästerna och med tanke på att jag la huvudet på kudden kl 5 borde ju skvallra om att de är helt fantaskiska.

Tanken med middan var ju att vi skulle inviga vårt nya köksbord. Men det lyser med sin frånvaro. Hoppas att vi får hem det i veckan.

Idag hänger vi innomhus och skäms. Men rätt mysigt är det i alla fall!

2 kommentarer:

Angelica sa...

Jag som gissade på nå bröllops-års datum som firades oxå var de ett bord som skulle invigts, hihi.. Middagen såg då guuudomlig ut, bra jobbat!!
Kram Angelica

Unknown sa...

Du e duktig du Mia, ser jättefint ut. :)