lördag 30 april 2011

Sorry...

Det haglar inte tätt med inläggen direkt. Har tänkt blogga om påsken i stugan, men jag hittar inte kamerasladden från finkameran. Och med fulkameran har jag bara tagit matbilder verkar det som. Så jag bjuder på påskmenyn och utsikten från frukostbordet. Mamma och pappa har verkligen helt underbar utsikt från deras pensionärskuvös. Helt magisk.

Synd på blåsten under påsk. Men jag plöjde istället en massa tidningar som samlats på hög, pratat med mamma och SLAPPAT. Pappa, Matilda, Daniel, Frida och Ulf var också med i slapperiet. En riktigt mydig helg hade vi.

Idag är det ju valborgsmässoafton och den spenderar pappan på jobbet, ungdommarna sover fortfarande och jag ligger i pyjamas i soffan. Snart ska vi dock pallra oss iväg till Camilla och hennes småtjejer. Sen så vankas det middag hos Mäkis. Pappa Uffe får vi dock lämna hemma då han jobbar hela helgen, lite trist tycker vi. Tur det är valborg igen nästa år!


Jag stod för förrätten. Ja det ser ut som pannkaka. Nej det var det inte. Det var smördeg med vbost (yes, very GI).


Till varmrätt blev det grillad älgfilé med potatisgratäng. Mycket mumsigt. Någon efterrätt orkade vi inte. Dock försvann det ca 1 kg påskgodis under helgen. Måste finnas råttor i skåpen.

Inga kommentarer: