torsdag 3 september 2009

Stora höststädningen


Voine voine, idag har här skrubbats. Jag har dammtorkat verenda millimeter av huset, dammsugit och torkat golven. Samtidigt som Frida hållit efter mig. Är helt utslut just nu. Smart som man är så har man ändå en panna krusbärschutney på spisen som ska kokas. Puh! Men det kommer att bli mumsigt till älgsteken imorgon skulle jag kunna tro.

Det har varit en trelig vecka hittills (ja förutom städningen då, fast det är ju väldigt tillfredsställande när det är klart). Jag och Gabbi har gjort stan, vi har varit på Nisses och fikat med Lina om Emma (plus deras knoddar förstås). Linas sambo hade lämnat en finfin tårta där till oss som det stod "Jag älskar dig Lina..." på. Så jäkla romantiskt! God var den dessutom. Så grattis till dig Lina, du fick det bäst du (sen är han ju från Robertsfors också så det kan ju ha sin förklaring). Uffe han målar tak och jag fejjar, skönt med lite hemmafix ibland. Tänk jag blir sällan uttråkad när han är hemma, praktiskt med make och kompis i ett.

Nä nu ska jag gå och skumma min chutney. Bilder på höstpyntet kommer imorgon, för just nu är hela köket täckt i täckpapp (kul med tanke på att jag just städat där).

Tjing tjong!

Inga kommentarer: