lördag 26 september 2009

Shopping på rekordtid!

Igår gjorde jag stan på 25 minuter. Hann köpa två böcker, twilight och the host, på engelska. Tänkte att det kunde vara bra att träna hjärnan lite, sen tror jag även att böckerna är bättre på engelska än översatta på svenska. Hur det kommer att gå för Fru Larsson (som faktiskt besitter 40 högskolepoäng i engelska och som även bott ett år i Oxford) att läsa på engelska får framtiden utvisa.

Sedan så inhandlades en Wave hängare. En efterlängtad sådan. Den blir kanonbra att hänga Fridas ytterkläder på samt att det finns utrymme för vantar och mössor. Very nice!

Ettpar höst/vår dojjor till Frida inhandlades också. har provat ett par Kavatskor men jag kan inte för mitt liv förstå varör de ska kosta 500 pix. Så istället köpte vi dessa, som enligt mig ser exakt likadana ut, för 200 kronor.

Sen så har höstens pyssel hittat hit. 182 bilder som ska sättas in i album och kommenteras *puh* lär ju ta sin lilla tid. Men jag vill att Frida ska få ett "riktigt" album att titta i när hon blir äldre, inte bara sitta framför datorn och bläddra mellan alla miljarder bilder. Vi beställer våra bilder från proprint och är jättenöjda. Det går snabbt (dessa bilder blev klara på 3 timmar) och jag tycker att de håller fin kvalitet.
Ja det var nog allt som fick följa med hem, men jag hann på många affärer däremellan också. Fast nog skulle det vara skönt med en heldag på stan utan barn tycker jag nog allt.
Trevlig lördag på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har hittat din fina blogg. Ser att du skrivit om Kavat skor. Tips är att beställa en Ellos katalog, så får man 40-50 % checkar hela tiden. De har Kavat skor. Blir då genast mycket mer humana priser på dessa superba skor =)
Fin-fin Wave hängare!
/Ulrika grannen till svärföräldrarna!

Anonym sa...

Hej!
Har nu kikat in på Din blogg, trevlig! :)
Ja här pysslades det kvällen lång igår..! Töserna fullkomligt älskar att sitta och pyssla och kan hålla på i timmar.
Önskar Er en mysig söndag,
//'Maria i gula villan' ;)