lördag 15 augusti 2009

Vägen dit.

Incheckning 3:e gången gillt på förlossningen ca 21.00
CTG inkopplad och naturligtvis syns inte värkarna när jag ligger på sidan så de tror knappt att jag har ont (men jag lovar, det gjorde ont som f*n). Men en barnmorska tycker synd om mig då jag inte sovit på 2½ dygn så hon ger mig alternativen: morfin och sova eller ta hål på fostersäcken och föda. Jag väljer det andra, jag vill ha barn NU!
Ajaj!
23.15 barnmorskan har tagit hål på hinnan och nu kommer värkarna tätare och tätare. Mår lite illa så jag känner mig inte speciellt sugen på lustgas, blir i och för sig inte erbjuden det heller. Men här gör det riktigt ont och jag undrar om jag kommer att klara av detta.


02.30 Aaaah EDA!! It´s da shit!

05.36 (efter 56 timmar med värkar) Det underbaraste som någonsin har hänt mig. Det finaste som finns har kommit till oss. Underbar och älskad av alla!

Frida Zaida Kristina Larsson

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jisses, tänk att det alldeles snart är ett år sen! Grattis i förskott sötis Fridan! :-)

Anonym sa...

Får tårar i ögonen, visst är det underbart, tänk vad många härliga år vi har framför oss med dem små.
Kram V