tisdag 7 juli 2009

Tillbaks i Skärgården

Ja då var man hemma igen då. Sommarens semesterturer är förbi. Men vad trevligt vi haft. Speciellt denna resa som gick norrut till Haparanda. Vi hälsade på hos min bardomsvän Sanna och hennes man Johan och deras lilla gullunge Melwin (visst stavas det med w?). Även fast det är 9 år sedan vi träffades sist så känns det som igår, det är riktg vänskap det. Kul är också att de kommer hit i augusti så vi hinner surra lite mer. Och då blir det sauna & kalja Johan, det lovar jag!


I lördags var vi alltså på 60 års fest i Karungi som ligger vid Torneälven. Väldans kallt var det när vi kom dit, men på något underligt sätt så blev det varmare under kvällen (kan iiiinte ha med drinkarna att göra). Lukas & Toni som fyllde år hade fixat en väldans trevlig fest. Sent blev det naturligvis också, men vad gör det då bästa Lindan var barnvakt åt Fridetott?? Hade gått jättebra det med så hon lovade nästan att hon kunde ställa upp igen. Tack tack tusen tack!


Sen så har vi varit runt lite i Haparandas skärgård, sjukt fint. Åt en tokgod pizza på Seskarsös värdshus. MUMMA!!! På vägen hem igår tog vi en sväng på IKEA. Hua så hemskt. Halva Finland var nog där och jäktade på genom att köra på en på fotknölarna. Fort gick det i alla fall. Köpte lite smått och gott till Fridatottan och lite smått och gott till mamman för det generösa presentkortet jag fick av mina bröder och deras familjer i 30 års present. Lovely!

Idag har jag och Uffes storstädat och satt upp lite hyllor på väggarna i vardagsrummet. Marimekkotyget har äntligen kommit till sin rätta. Bildbevis kommer kanske senare om det finns någon som är intresserad.

Heipa!

1 kommentar:

Pjöller maja sa...

Jaaaa! jag är intreserad. Ge mig marimekko bilder!! =)