fredag 24 juli 2009

Back home!

Ja nu är jag och lillan hemma efter några dagars avkoppling hos mina föräldrar. Det har varit sköt att få andas in lite frisk havsluft och njuta av havsutsikten till frukost. Det första som jag möttes av i stugan var min brorson Ossian, 4 år, som skrek:
- Faaaster Mia, det e min faster Mia som kommer, faster Mia, faster Mia, miiiin faaaaster Miiiia!

Då blev man lycklig i hjärtat!

Frida har roat sig med att rycka ner diverse saker från diskbänken och hoppat i mormor och morfars soffa. Sen har hon och Ossian bråkat om leksakerna, precis som sig bör.

Pissblött och grått är det här hemma. Rätt skönt för då kan man gotta sig i soffan med en bra bok. Har just avslutat sista Stieg Larsson. Den var låååååång, men bra mot slutet (se filmerna istället, det går mycket fortare). Nu återgår jag till mina sedvanliga pocketböcker som man kan läsa ut på ett par fyra timmar.

Idag ska jag in till stan och köpa mer målarfärg till lekstugan. En strykning till och vi är färdiga. Den blir määngda med fin. Sen så ska en pippigul blomlåda inhandlas från Lagerhaus (om de finns kvar dvs) och madrasser ska kläs i färggrant tyg. Tror att det kommer att bli riktigt bra det där.

Trevlig helg på er alla där ute i regnet, hoppas att ni på Holmön inte spolas av land!

Inga kommentarer: